bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

blomjävel.

Jag har blivit anförtrodd med ett par skott från en porslinsblomma (fan äre ens?) som jag på egen hand förväntas få att växa och frodas. Lät den stå i vatten flera dagar för jag tänkte faktiskt själv att den skulle få rota sig
Inga rötter har ännu setts till, men jag tyckte ändå att det var dags att flytta hemifrån. Så jag fyllde en kruka med jord och stoppade ner mina små kvistar. Funkar det ens? Det spörs! Och nu då? Vad förväntas jag göra med den? Bjuda ut den på middag? Berätta en saga? Sjunga en serenad? Känner mig så otroligt vilsen.
Även min satanas orkidé drabbades utav mina nya gröna fingrar. Den som i höstas krossade mitt hjärta genom att över natten gå från atr blomma som en orkidé aldrig blommat förr till att bara stendö i mina armar. Jag trodde ju verkligen att det vi hade var något speciellt.
Den håller jag nu på att dopa med orkidénäring som jag hittade under mitt äventyr på plantagen.
 Så nu jävlar ska helvetet blomma.

Och jag? Jovars, tackar som frågar, bara bra. Jag gömmer mina finnar, mitt mjäll och min tentaångest bakom läppstift och massiva ögonbryn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0