bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Staphylococcus aureus

 
Hej bloggen.
Vad har ni hunnit med hittills idag?
Vi har odlat gula stafylokocker. Från våra näsor.
Eller vi tror att vi har odlat stafylokocker. Det visar sig snart, de står nu och gottar sig i inkubatorn.
Jag kan riktigt känna hur de gottar sig över hela mig också.
Det höll på att börja strålande, Emelie hällde nästan ut ett provrör med en bakteriekultur av okänd art över både spritbrännaren och hela bänken.
Det är en fröjd att se hur klassens mer hypokondriskt lagda individer (inklusive jag själv) blir mer och mer gråa i ansiktet och sneglar längtansfullt bort mot handspriten medan Johan (sjukt oklart att ha en polare som labhandledare. Vi kanske inte har den respekten för honom han förtjänar.) står och pratar om diverse bakteriehärdar.
I synnerhet inte dagen efter att man läst i handledningen att kocker kan ge upphov till bölder, varhärdar, inflammationer i hjärnan, lungorna, skelett och leder.
Så innan jag hinner dö av klamydia kommer alltså min hjärna hinna bli till mos.
Det blir grymt.
 
/ Fraj
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0