bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Man, it's a miracle that she's not living up in a tree

Jag antar att de flesta med ett konto på facebook vid det här laget har hunnit läsa det här.

( Har du inte det? Låt bli då, det för inget gott med sig.)
Jag reagerar på två saker i det här inlägget.
#1, varför tas fokus ifrån det vidriga faktum att en kvinna blivit brutalt våldtagen av åtta män och läggs istället på att invandrare inte utvisas i den takt de borde?
#2, varför märker ingen det här?

Det här oroar mig, det kan väl inte vara så att alla svenskalärare i det här landet (utom mina?) misslyckats i uppdraget att lära ut vikten av källkritik?
Hur kan man bara så blint svälja något så uppenbart partiskt och vinklat?
Det enda sådana här skriverier för med sig är ju att de spär på sådana bisarra påståenden som att Negrer är genetiskt programmerade att våldta barn.
Var är våra svenska våldtäktsmän i de här debatterna? Var är Hagamannen, polischefen, bussmannen i Karlstad, Niklas Eliasson i Örebro, ödehusmannen?
Vart ska vi utvisa dem? Jag har nämligen inte mer lust att betala för dem.
Förstår inte folk att det är sådant här som lägger grunden till misstro, fördomar och den invandringspolitik som samma människor är så ivriga att kritisera?

Jag tänker inte gå närmre in på invandringen i sig, jag orkar verkligen inte.
Jag har nött och blött det lite för mycket på annat håll de senaste dagarna, min hjärna känns lite tömd.
Men kan vi inte bara lova varandra en sak?
Att lika kritiskt som ni läser allt jag skriver, lika kritiskt läser ni vad Helena Palena skriver, vad Nationellt Motstånd skriver, vad det egna jävla partiet skriver och vad våra vänner på Facebook skriver.
Vill ni sen bara lova mig en enda sak till, så är det ifrågasätt.
Använd huvudet mina vänner, så ska vi se att det här landet och den här världen blir en lite finare plats.

/ Fraj!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller helt med dig, det verkar som om folk sväljer allt de får kastat på sig, jag vet inte hur många bilder av den här typen som jag "debunkat" (ja, svengelska) i mina dagar. IFRÅGASÄTT, skriker jag..



Ooooch jag tycker mig se att Holiday in Spain föll fröken i smaken. :)

2012-03-21 @ 00:10:58
URL: http://rockeranna.blogspot.com/
Postat av: My Cecilia

Sv: Ja visst är det!



Usch så jävla hemskt! Hade helt missat det här på FB :/

2012-03-21 @ 14:22:02
URL: http://mycecilia.blogg.se/
Postat av: Mikaela

BRA SKRIVET!

2012-03-24 @ 20:37:11
URL: http://betweenborders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0