bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Arbetslivserfarenhet

Jag kan ärligt säga att jag inte för en sekund ångrar att jag valde att tillbringa mitt pluggfria år (blir det fler???) på ett försäljningsstall. Jag har lärt mig så otroligt mycket.
Dels om hästhållning i stort, jag har utvecklats helt kolossalt som ryttare.
Men också i hur man ska handskas med hästhandlare.
Det har varit en nyttig erfarenhet att se allt "behind the scenes material", alla knep.
För jag är ju ändå hos en schyst hästhandlare, han är rena ängeln jämfört med många andra, men han är trots allt affärsman.
Jag svär, de alla har metoder som kanske inte står i regelboken.

Och du? Den där ponnyn de försöker lura på dig. De tycker inte att det känns så tråkigt att behöva sälja den och det handlar inte alls om att de inte har tid eller om att ni är som klippt och skurna för varandra, det handlar om att den är ett litet kräk som de aldrig vill se på vykort mer och att du verkar som den perfekta idioten.


/SingelSlampan!




BF, inget föl i sikte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0