bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Little supernovas in my head

Minst sagt.
Hua.

Ibland får jag för mig att jag vill bli hovslagare.
Sen broddar jag en häst. Då ångrar jag mig.
Gud vad det är skönt med ett barfotabarn, idag var första gången på minst två, säkert tre år som jag behövde sätta i en broddjävel.
Stå där med rostiga, alldeles slitna broddar, grusiga och nötta gängor och nästan skrika ut sitt vansinne när kräket rycker hoven ur händerna på en precis när man hittat rätt läge.
Ibland älskar jag hästar mer än annars.

Jag fick smaka på snö i eftermiddags.
Jag och T (den senaste i raden av praktikanter) skulle rida ut i eftermiddags. Hon hade sin egen, Rut, och jag skulle rida Fabbegubben.
För han är ju så jävla snäll, gör inte en fluga förnär!
Det låter ju bra iallafall.
Vi kom ner på vallen och han är verkligen jättesnäll, så vi travade ett varv innan jag kaxigt frågade om vi skulle galoppera lite. Vi kom halvvägs nerför ena långsidan, sen kom det en bil.
Fabbegubben bockade. Bockade, bockade, bockade och bockade. Det tog aldrig slut, jag hade inte en chans. Dessutom hade jag termobyxor över ridbyxorna (herregud vad jag saknar mina ridtermobyxor) så jag satt ju som på såpa. Men jag är ändå lite stolt över hur länge jag lyckades kramla mig fast, jag hängde runt halsen en bra stund efter det att jag första gången insåg att det aldrig skulle gå vägen. Men jag ville verkligen inte ramla av!
Självbevarelsedriften säger fetnej till platt fall två meter rätt ner.
"Som tur var" blev det inte platt. Jag for som en projektil med huvudet före rätt ner i snön.
Jag är bara evigt tacksam för att den inte dolde en frusen hög med hästskit, då hade jag nog inte varit vacker längre.




Så nu har jag lite lätt huvudvärk och känner mig rätt groggy, så det får bli en väldigt stillsam kväll känner jag.
Jag ska försöka starta tvättmaskinen (seriöst, det är den mest komplicerade sate jag nånsin sett).
Jag måste laga mat också, mammas lådor tog slut idag, landssorg! Svampsoppa på kantareller och champinjoner (och kycklingfond?!) står på schemat. Höh.

/ SingelSlampan!

P.S Jag har ju ingen bild på FabbeGubben. så det fick bli det närmaste jag kunde komma, en annan Fabio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0