bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Nostalgia Locomotiv

Igår var Tina ledig och idag var det min tur.
Så många ensamtimmar får mig gärna att börja tänka på konstiga saker.
Det borde ni ju märkt vid det här laget iochförsig.
Igår kom jag att tänka på mens.
Nej jag är inte skendräktig. Inte för att jag vet när jag senast hade det, men ändå.
Men mens leder mig ofta in på just graviditeter.
Då slog det mig att jag precis missat ett av de otvivelaktigt viktigaste datumen på året.
31a Januari 2012 firade jag och min trogna vän hormonspiralen Mirena tre år tillsammans.
TRE ÅR!
Det betyder att det bara är två år kvar tills den måste ut!
Jag får sådan obeskrivlig ångest.
Trots min "här-har-du-en-spegel-titta-nu-ska-du-få-se" barnmorskas löften om att det är en mycket värre upplevelse att sätta in den än ta ut den känns det jävligt läskigt att plocka ut nånting som legat därinne och göttat sig i fem år.
Jag erkänner. Jag får lite ont i magen bara jag tänker på ATT den ligger därinne och göttar sig.
Dessutom måste jag ju genomlida insättningshistorian en gång till, den där dagen om två år.
Shit alltså..
Jag minns det ju som om det vore igår när jag hämtade ut den på apoteket, en halvmeterlång kartong som innehöll något som skulle rätt upp de 7,5 centimetrarna till min livmoder.
Jag minns också skräcken vid den Stora Insättningen och Annie som satt med mig i väntrummet som mitt moraliska stöd.
Åh, Annie.
Hon känner mig som få andra. Vi har varit med om konstiga saker tillsammans.
Förutom den gången har jag hållit hennes hand när hon fick sprutan mot grisviruset.
Men kanske det konstigaste ögonblicket av alla, när hon såg mig få ett norskt, välvårdat finger rätt upp i tvåan när vi var på akuten för att jag trodde att min blindtarm höll på att klättra ur sitt läge.
Åh, jag saknar dig.
(Har varken bild på oss två hos gynekologen eller  med fingrar i stjärten, det fick bli andra)
/ Fraj

Kommentarer
Postat av: linn

sv; hehe, ja. :D

2012-02-05 @ 22:37:09
URL: http://liinnzeitz.blogg.se/
Postat av: egor

sv: haha nej det funkar i alla väder! :)

2012-02-05 @ 22:49:35
URL: http://egorsamarin.se
Postat av: Sess

hahaha fy vad kul

2012-02-06 @ 01:36:22
Postat av: Matilda

Haha, absolut xd

2012-02-06 @ 06:15:41
URL: http://matildaandreason.blogg.se/
Postat av: Amanda -fotograf&webbdesigner-

Tack så jätte mycket! Känns riktigt skönt! :)

2012-02-06 @ 10:17:48
URL: http://megapixeln.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0