bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Blind

 
Hej bloggen.
Jag har nu också skaffat Instagram efter mången påtryckningar under helgen.
Så nu kan jag också lägga upp myyyyyyyysiga bilder med svarta ramar. Sådeså.
Den här tillexempel, är från igår morse när jag skulle ut på en myyyyysig långtur med mannen i mitt liv när det ändå var fint väder.
Trodde jag ja. Min sol försvann och jag huttrade mig igenom två timmar på en spattig Skruttgubbe i femton minus.
Om ni hade den minsta aning om hur mycket jag hatar den här årstiden.
Jag bombarderar min stackars facebook med så vinterdeprimerade inlägg att det blir rent löjligt.
 
Så för att sammanfatta det hela tänkte jag dra en kort lista.
  • Kylan. Finns det någon värre känsla än att frysa, egentligen? Jag genomgår hellre en tarmsköljning, alla dar i veckan.
  • Mörkret. Klassikern, det enda dagsljus du ser är när du åker till och från skolan. Ditt övriga liv sköts i kompakt beckmörker. Om du inte gått upp halv sex för att rida förstås.
  • Snö.
  • Vinterjackor.
  • Fastfrusna bildörrar. Har för andra dagen i rad fått klättra via passagerarsätet in i bilen bara för att jag glömt låsoljan.
  • Snöiga bilar.
  • Is på rutan.
  • Cykla i modd
  • Fotgängare, i synnerhet de som ska gå fyra, fem, arton i bredd så man inte ens kan cykla i moddet utan får köra en off-road historia i plogvallarna.
  • Fastfrusna ringklockor, så att man inte ens kan plinga argt på fotgängarjävlarna.
  • Fruset vatten
  • Vinterpäls
  • Styltor
  • Broddar
  • Hästtäcken
  • Festivalbrist
  • Slask
  • "Om två dagar lämnar vi vintern"-människor. Jag bryr mig inte, verkligen. Hatade jag er inte innan gör jag det definitivt nu.
Det finns mer. Mycket mer. Men jag blir nästan suicidal av att bara tänka på eländet.
Vi hörs i Mars.
 
/ Fraj

Kommentarer
Postat av: Annan i mobilen

Åååhhh.. De spelar Little lion man på musikhjälpen och då kom jag att tänka på söta lilla Fraj! Har ingen fungerande dator atm, men som tur är har jag tellifonen!

Läser ikapp imorrn, nu läsa Den gröna milen. Pöss på er!

2012-12-11 @ 01:09:28
URL: http://rockeranna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0