bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

I took a walk around the world to Ease my troubled mind

Igår tappade jag sugen lite.
Planerade att idag skriva ett deprimerande inlägg om hur min helgsalighet släppt, att halva veckan är kvar till ny helg, att Tyskland har återvunnit sin gamla form och vägrar sluta regna och att tillochmed påskliljorna sloknar.
Vad händer då idag?
Jo, jag vaknar med ett nytt "halvfullt och inte halvtomt" perspektiv på livet och ser att halva veckan redan gått.
Att världen i övrigt bjudit på Lilla Sällskapet framför allt, sen om inte riktigt sol så iallafall uppehållsväder (nästan) hela dagen (undantaget var en regnskur i eftermiddags som enligt tysk standard inte var mer än en fjärt i rymden) och värme som varit tillräcklig för att inte behövt nån jacka på hela dagen är ju en bonus.
Sen är ju fortfarande påskliljorna vissna, men vem fan bryr sig?
Vi har ju hela sommaren framför oss och kan glo på blommor tills vi nästan kräks på dem till slut om vi nu vill.
Det ska lite mer än så till för att slå hål på mitt lilla lyckorus idag.
Därför har nu mitt samvete och Tina övertalat mig till att GÅ ner till Aldi för en flaska rödtjut.
Dööööööööö grymma värld.
(Mitt-i-veckan-vinet ligger högt på listan över saker jag kommer sakna med Tyskland)


/ Fraj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0