bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

She's not blind but she can't see

Dagen har bjudit på minst sagt stormande känslor.
Jag har gått igenom hela registret, från den gränslösa lyckan till bottenlös förtvivlan.
Vi tar det från början.
Häromdagen fick vi en hingstjävel.
Med betoning på jävel.
Satan bleknar ju till en liten fluffig my little pony häst i jämförelse, han är nämligen fullständigt rabiat.
Jag blir bara mer och mer fast i min övertygelse att allt som inte går i avel ska skäras.
Så ser den berömda Satan ut förresten

Det värsta med hingstjäveln är inte att han är så överjävligt hingstig.
Eller att han bits.
Eller att han vevar med frambenen
Eller att han kryper ur grimmor och knyter upp grimskaftsknutar
Eller att han sparkas
Eller att han står på bakbenen
Eller att han klättrar på väggarna så fort nån annan häst rör sig
Eller ens att han idag försökte lägga sig ner när jag skulle sadla för att han upptäckte att han inte kom ur grimman
(jag finta'n!)
Det värsta är att han gör allt på samma gång.

Han är lika snabb i käften och frambenen som han är i bak.
Där börjar dagens historia.
Jag står och mockar i godan ro när chefen kommer ut i stallet, går bort till lastbilen, startar denna, lastar på en häst och åker iväg.
Eftersom han inte bett om hjälp fortsatte ju jag mocka och såg därför inte vem han lastade på.
När jag går över till andra stallet får jag se något alldeles underbart.
Det står en annan häst i jävelns box.
Jag kunde inte sluta le, en tyngd lättade från mina axlar och framtiden såg genast mycket ljusare ut, jag återfick hoppet om att få uppleva ännu en julafton.
En stund. Mitt saliga tillstånd gick brutalt över när jag skulle strö sista boxen och får se ett välbekant brunt huvud med ett klapprande garnityr.
Då hade de kört iväg hästjäveln i hörnet och bara möblerat om!
Jag vill inte vara med mer. Jag kommer dö.
Tur att jag fick avsluta dagen med att rida den finaste hingsten på bygget iallafall

Kommentarer
Postat av: bella

hahaha! din header var inte dålig rolig den heller! ;)

2011-11-22 @ 20:47:49
URL: http://bellaskrokodiler.blogg.se/
Postat av: Therese

sv; åh tack så mycket sötis :)

2011-11-22 @ 20:55:33
URL: http://thessi.blogg.se/
Postat av: Josephine

Tack så mycket!

2011-11-22 @ 20:56:20
URL: http://josephiinees.blogg.se/
Postat av: Emmsan ;)

Sv: tishan kommer från Gina tricot precis som alla de andra plaggen på de inlägget! :)

2011-11-22 @ 21:49:39
URL: http://mylifeasemmsan.blogg.se/
Postat av: Cim

Hahaha, det låter kul när du berättar om hingsten men mellan raderna förstår jag att det inte är så kul... Låter som den där hingsten inte hanterats ordentligt från början!!? Idiotiskt och farligt...!



Åh men vilken upplevelse att få jobba så!! Hade varit en dröm att få va med om ifall man inte hade familj osv... Är det bara en begränsad tid eller har du tänkt stanna? Tänkte i och med att du har hästen i Sverige... :)

2011-11-23 @ 10:04:57
URL: http://mistdeluxe.blogg.se/
Postat av: Emma

Lunchen var mycket god!;)

Haha, håller med föregående talare..de lät väldigt roligt de du skrev...men som sagt, ganska idiotiskt och farligt..Vart jobbar du någonstans? :)

2011-11-23 @ 14:44:59
URL: http://emmaes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0