bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Sleep deep and calm

Nästan lika lynnig som jag är när det gäller vad jag tycker om karlar (jag sa nästan!) är jag när det gäller vad jag ska ha på mig när jag sover.
Vad jag har förstått sover de flesta människor i samma sak jämt (eller alltså, kanske inte samma par trosor eller samma kallingar, men ni förstår. Samma typ av plagg).
Det gör inte jag.

Jag kan sova i allt mellan dunjackor och sprillans näck. Okej då, dunjacka har jag faktiskt inte testat, nej.

Jag har funderat på detta fenomen för att hitta något mönster och igår tror jag att jag kom på det. Ju bättre jag trivs desto mindre kläder har jag. På riktigt.

 Sover jag med någon (nu snackar vi inte som jag sov med Flickvännen i våran dubbelsäng på gymnasiet, utan med någon) så sover jag gärna naken. Det kan ha och göra med att jag är en jävla igel, jag kryper gärna in i mitt stackars offer. Iallafall tills jag somnat, då är jag inte lika mysig längre.
Sover jag ensam och trivs med det, är glad och tillfreds med tillvaron sover jag i bara trosor. Vid sällsynta tillfällen sover jag näck då med, men det ska vara under mycket speciella omständigheter.
Känner jag mig lite ensam, men ändå inte desperat åker det på en T-shirt.
Ångestnätter när jag känner mig som den minsta personen på planeten kan det vara rubbet, mjukisbyxor, raggisar och det har tillochmed hänt att jag sovit med tjocktröjor på mig.

Inatt var en T-shirtnatt.


Självklart finns det ju undantagsfall, jag har ju mer kläder på mig tillexempel om jag fryser, är full eller bara för trött för att orka bry mig.

Vad har ni på er?


Nyvaken SingelSlampa i tältet Arvika 07.





/SingelSlampan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0