bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

famous in Deutschland

Vi äter ju lunch med jordgubbspolackerna om dagarna.
Det är nästan alltid någon som försöker prata tyska med en, särskilt om man är ensam.
Idag var inget undantag, när jag skulle resa mig upp och gå var det en karl jag aldrig träffat innan som försökte fråga mig något.
Jag stirrade fånigt på honom och ursäktade mig i vanig ordning med att jag inte pratar tyska.
Polacken brevid sa snabbt att jag var svensk och han som försökt kommunicera säger direkt
"Ah, schweden?! Pippi Långstrump?!"
Eler nej, det sa han inte. Det lät mer som "peepee Laangschtroomp?"

D
et sverige har att skryta med i Tyskland är alltså
1. Älgar
2. Roxette
3. En rödhårig brud med fula flätor och en apa.

Jag är stolt över att vara svensk.

/F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0