bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Arbetsförnedringen

Förlåt mig fader, jag har syndat. Jag jobbar svart och ska utnyttja statens pengar.
Jag fick ett mail från AF häromdagen efter att de sjabblat med mitt sommarjobb och fått för sig att jag fortfarande jobbade där.
När vi rett ut allt och blivit vänner igen (typ iallafall) släppte tanten bomben. Jag ska dit på informationsmöte om hur det här med praktikplatser fungerar.
"Förmodligen nästa tisdag, du kommer få en kallelse" skrev hon. Det är torsdag din idiot, vilken tisdag är nästa?
Är det nu på tisdag, eller tisdagen efter?
Eftersom det är helgdag idag och alla latarslen slutar tidigare dagen innan av någon idiotisk anledning fick jag inget svar på det.
Så har jag otur kommer kallelsen på måndag och jag får kasta mig iväg efter jobbet. För jag måste ju snällt infinna mig när arbetsförnedringen kallar. Deras önskan är min jävla lag.

Det här med helgdagar och dag före helgdag alltså.
Bara för att det är "söndag" idag betyder väl inte det att det inte var fredag igår? Det är lika mycket en arbetsdag som vilken annan som helst, eller? Vad är då grejen med att alla slutar vid lunch- senast.
Jag blir så trött.

/ SingelSlampan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0