bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

I can't wait for you to shut me up

Nu är vi mindre än fyra veckor ifrån varandra.
Det här firar vi med min kanske absoluta favoritbildserie på Märta, ever.
De här togs när vi skulle städa vårat rum i tvåan på gymnasiet.
Vi var inte särskilt bra på att städa, vi hittade gärna på andra saker att göra.
Lyssnade på Mindless Self Indulgence eller Björn Rosenström gjorde vi dock jämt, det var en viktig tradition.
Vi borde dock blivit bättre på att städa än vi blev under de tre åren med tanke på vad vi utsattes för.
Ett litet axplock av hyss är exempelvis
  • När jag blev dränkt av en hink isvatten i sängen när jag låg och sov.
  • När vi fick rummet ommöblerat, vi klev in och fann Märtas säng stående där garderoben tidigare stått och garderoben liggande - med dörrarna neråt - på golvet där sängens plats var.
  • När våra grannar tröttnade på sin samling mjölkkartonger (de hade säkert 50 sådana stora skolmatsalsmjölkkartonger på sitt rum) och dumpade över dem hos oss.
    Jag minns hur arg Märta blev på MIG den gången, gormade och skrek om varför inte jag fått ut dem därifrån innan hon kom tillbaka. Sen gick hon fullständigt bärsärk, kastade ut dem i korridoren och hoppade sönder dem allihop.
  • När vi fick rummet toapapprat.
Exempel på hyss vi utsatt andra för
  • Vi dränkte ett rum i sågspån (hämnd för toapappret). Det var överallt, bland smutstvätt, bland ren tvätt, i sängen, på golvet...
  • Vi låste in allt av värde Erik ägde (telefon, nycklar, dator, rubbet) i ett skåp i hans eget rum och stal med nyckeln upp till oss. Jag har sällan varit med om att han blivit så galen, han höll verkligen på att slå in dörren. Han förstod ju att det var vi av någon anledning.
  • Vi stal Eriks bil.
    Jag hade låst den åt honom när han skulle bära in grejer i huset och nyckeln råkade hamna i min ficka. Ett sådant guldläge är det ju synd att inte utnyttja, så vi flyttade lite på den innan vi la tillbaka nyckeln hos honom och skyllde alltsammans på ett brudgäng vi inte gillade.
  • Vi planterade in en bunke surdeg längst in under sängen hos grannarna. (Hämnd för mjölkkartongerna. Eller ommöbleringen, minns inte)
/ Fraj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0