bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

All I ask of you

Märta, när jag brukade göra grisminen, hur var den? Den ser inte likadan ut längre!


Nåja. En solig eftermiddag i Ahrensburg senare och med ett par nya skor i min ägo.
Wow-effekt låg, men de var billiga och får mina fötter att se ganska små ut.
Med andra ord, klart godkända.
Alltså... Känslan, när man kliver in i en skoaffär, möts av en expedit som ser ut som om hon kör Rolls Royce till jobbet varje morgon och inser att rea-skorna ligger på strax under €150.
Jag får varje gång hindra en impuls att bara vända på klacken och gå, det är ju så otroligt pinsamt.
Så varje gång försöker jag istället lägga på nån fet-plånbok-blick, gå ett varv för att sen släntra ut som om jag hittat både snyggare och dyrare skor nån annanstans.
Tyvärr lurar jag ju ingen Rolls Royce-tant, det syns i deras blick att de genomskådar mig.
Varenda gång.
Sen har vi ju också känslan, när man kliver in i en annan skoaffär, med mer humana priser och de envisas med att dela upp skorna efter storlek - med de största längst ner?!
Det visar sig snabbt vilka storfotarna är när man tvingas kräla runt på golvet som en annan mask.
Men den bästa känslan är när man efter kampen om skorna hittar en skivaffär att gräva ner sig i ett tag.
Det enda som är bättre än det är ju då kanske bokhandlar.
Men böcker på tyska ger inte riktigt samma tillfredsställelse.
/ Fraj!



Kommentarer
Postat av: Anna

Sv: Har du helt missat Counting crows? Inte ens Mr. Jones? I och för sig, du är ju inte gammal du.. :P Men berätta gärna vilka låtar du gillar lite mer än de andra.

2012-03-18 @ 00:26:22
URL: http://rockeranna.blogspot.com/
Postat av: Mikaela

Skivaffärer och bokhandlar är fan guds gudagåva till människan!!

2012-03-18 @ 12:05:00
URL: http://betweenborders.blogg.se/
Postat av: Alwa

Sv. Det var det verkligen! Supergrymt :D

2012-03-18 @ 22:48:30
URL: http://stallviggeby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0