bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Tjena kexet

Fick ett meddelande på Facebook igår.
Gick ut på att avsändaren roade sig på jobbet med att gå omkring och klura på dåliga raggningsrepliker.
Just det uttrycket tycker jag är intressant.
Dåliga raggningsrepliker.
Om nånting ska kunna vara dåligt, måste det inte då finnas något motsvarande som är bra?
Som film. En film kan väl bara vara dålig om man har en bra att jämföra den med?
Annars är det ju bara en film, oavsett om man gillar det eller ej?
Då måste det ju alltså finnas bra raggningsrepliker också?
Hur lyder en sådan? Upplys mig, jag har aldrig fått äran att höra någon.
Finns det raggningrepliker som fyller sin funktion?
Existerar det i verkligheten one-liners som är så bra att man bara måsssschte slita av sig kläderna för karlskrället (eller brudfan för jämställdhetens skull, om man nu gillar sånt menar jag) på momangen?
Har ni fallit för någon bra/dålig/konstig/rolig raggningsreplik nån gång?
Det närmaste jag kommit är nog "får jag peta dig i näsan?" Inte riktigt en raggningsreplik, men det funkade ju bra ändå. Tydligen.



/ Fraj!

Kommentarer
Postat av: emelie

Intressant inlägg! Dåliga raggnings repliker finns det gott om... har fått höra klassikern går du hit ofta och den allra roligaste:hej du ser lite blyg ut... Vilket är så långt från vad jag är man kan komma :p En bra raggningsreplik är svår att hitta på rak arm men det gäller väl att bara glida fram med en skön stil och väcka intresse genom en intressant diskussion, och att kanske känna av vibbarna från personen innan man ens funderar på att gå fram :)

2012-03-09 @ 14:32:08
URL: http://emeliehennerfors.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jag har en kompis som fick höra "vilka fina tänder du har, får jag smaka på dem?" en gång, sen dess har vi alltid retat henne för det ;)

2012-03-09 @ 17:00:31
URL: http://jonnacarolina.blogg.se/
Postat av: Anna

På båten fick vi höra en variant av det som Emelie skrev här ovan "ni är lite rädda för killar" tyckte Emanuel för att sedan erbjuda oss en trekant.. Vi tackade nej. Annars var det mest "öh, skarume te hytten..". Tackade nej där också.

2012-03-09 @ 17:19:20
URL: http://rockeranna.blogspot.com/
Postat av: Matildha

sv: sant men jag har ett svullet knä så mer därför.. haha

2012-03-09 @ 18:12:12
URL: http://matildhamakkisusanne.blogg.se/
Postat av: Chrizzy Beeeee

Jag brukar ta fram gitarren och sjunga lite, och berätta för den vackra kvinnan jag ämnar avsluta kvällen med hur vacker hon faktiskt är och hur härligt det var att få möta en sån musa. Det brukar leda till att hon börjar prata mer med mig, då låter jag henne prata om sig själv ett tag och frågar om hennes intressen och sånt, sen tar jag med henne till ett avskiljt rum, sjunger en ballad, hånglar, erbjuder sovplats och voilá så är natten säkrad! In the best cases.... :P

2012-03-09 @ 21:26:39
Postat av: Anna

Det jag undrar är, funkar det här "du verkar lite rädd.." nånsin? Är det då man ska vara tacksam över att denna ädla man(pojkvasker) ens vill tilltala den rädda och sköra lilla ros som man är?

Chrizzy här ovan har ju i alla fall en plan som inkluderar en dialog, och ett - om än spelat - intresse.



Hur går det med matproveriet!? :D



Och Sv: Jag tror att jag löste mysteriet med tulldeklarationen, om inte så simmar en Roslund&Hellström för evigt runt i postsystemet.

2012-03-10 @ 00:01:26
URL: http://rockeranna.blogspot.com/
Postat av: Krebb

Kille till tjej - Snygga skor. Är det [insert designer-namn här] . Ligga? (den mer vanliga varianten på fyllan är "Schnyga döjor, uh. Ligga?"

2012-03-10 @ 14:55:52
Postat av: Jonna

sv; hahahaha jag håller med!! jag brukar säga till killen att sluta anstränga sig och gå därifrån ;)

2012-03-10 @ 15:25:38
URL: http://jonnacarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0