bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Det lilla livet

God kväll!
På vägen hem idag diskuterade vi "kickar". Efter en stunds funderande kom jag fram till att matte är en av de saker som ger mig flest kickar (jag fick för övrigt medhåll). Utgick självklart ifrån hur mitt liv ser ut idag...
Känslan när man lyckas lösa en riktigt jävlig uppgift är obeskrivlig.
Diskussionen övergick sedan, som så många andra gånger, till män.
Teknologer.
Ryggsäck, praktiska skor, jeans från 90-talet i fel storlek, fjällrävenbyxor, snabba solglasögon.
Sakta, men säkert börjar man se charmen i det.
Och det är då det slår mig, speciellt när jag umgås med mina vänner hemhemifrån.
Håller jag på att förvandlas, blir jag en av dem?



Såhär skrev jag (och såg ut) när jag var 16 år och precis hade bestämt mig för att gå natur på gymnasiet. Vill åka tillbaka till henne och klappa henne på huvudet.
"I höst kommer jag att bli pluggis. Kommer inte ha tid att duscha så jag kommer att lukta ekkligt, kommer att ha högsittande, för korta byxor och någon ful skjorta. Håret kommer att vara fett och stripigt och utväxten som jag inte kommer att hinna bry mig om, kommer att vara rått-färgad och på tok för lång. Antagligen har jag väl mittbena också. Jag kommer inte att ha några vänner kvar förutom alla andra naturare som är likadana som jag, och Anders kommer att ge upp, då jag endast kommer att prata i ekvationer! Jag gillar inte riktigt den bilden jag får."



Puss
/ Märta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0