bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Warhorse

Hej bloggen.
Jag har egentligen ingenting att säga, ligger på magen i sängen, har flottigt hår, är lite härligt ledig-söndag-sunkig och tar igen mig lite efter gårdagens sockerchock.
Jag blir lika bakis efter socker som efter sprit, är det normalt?
Och vilket är att föredra?
Jag borde bara resa mig upp, ta en dusch och göra nåt vettigt av dagen.
Men vad jag borde och vad jag gör är sällan samma sak.
Angående Warhorse vi såg igår...
Jag önskar så innerligt att jag kunde tala om i stora ordalag hur fantastisk och hur fin den var, hur den verkligen slog an på mina hjärtsträngar.
Men...
FY FAAAAAAAAAAAN vad töntig den var.
Att hästen dessutom hette Joey var nåt jag inte kunde sluta störa mig på under hela filmen.
Vem döper en krigshäst till Joey?! Hur respektingivande låter det?!
Jag borde verkligen skaffa mig ett hjärta, bli lite blödig.
Men jag är glad ändå.
Mamma upplyste mig om att vi faktiskt tecknade en extraförsäkring på Trasiga_Datorn när vi köpte den.
En sån försäkring som jag själv egentligen är alldeles för snål för och muttrar om hur meningslös den är men sen gråter blod över att jag inte har när (jag skriver inte ens om) jag lyckats tappa bort/ ha sönder prylen i fråga.
Tack mamma och tack mormor.

/ Fraj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0