bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Späckisar

... Är ett fantastiskt slangord för spekulanter.
Vi skulle ha sådana idag.
Spekulanter är inte en av mina favoritsysslor med det här yrket, för det blir gärna en massa onödigt krångel, idag var inget undantag.
Så imorse fick jag strikta order om att hingsten skulle vara putsad och flätad klockan 13.00 för då skulle de komma.
I mitt stilla sinne undrade jag avd det var för höjdare eftersom det var så våldsamt påkostat med flätor, men jag gjorde snällt som jag blev tillsagd.
Dock kom ett smärre missöde ivägen för min eminenta planering, så plötsligt fann jag mig själv halvvägs in på lunchen flätandes som en gnu och förvandlad till ett otrevligt stressmonster (Här blir inte värst många barn gjorda, kila iväg nu!"), allt för att få klar skrället i tid.
Klockan blev ett... Inga späckisar
Två...
Fem, då kommer chefen och säger att de missade sitt flyg och kommer om en timme.
... Flyg?
De kom från schweitz.
Häromveckan var det ryssar, va blire?
Men som jag och chefen konstaterade, bortskämda snorungar är av samma skrot och korn, då spelar det inte så stor roll var de kommer ifrån.
Så när den andra chefen kommer stormande och säger att de dyker upp inom tio minuter kände jag mig förvånansvärt lugn, han var ju ren och fin och knopparna satt där de skulle.
Trodde jag.
På de femton minuter som gått sen jag senast såg honom hade hästfan hunnit rulla sig, två knoppar hade släppt och röven var alldeles gul.
Ånghezt
Men vi lyckades få ut honom i tid och i oklanderligt skick.
Sen att hon inte red särskilt bra och att vi slutade en timme sent igen var ju en annan femma.

Värt! Ibland älskar jag mitt jobb.
/ Fraj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0