bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Show me how to live

Förlåååååååååt mig hjärtan för min skamlösa frånvaro igår. Bäst för er att ni saknat mig, som fan också.
Igår var jag inte riktigt i form.
Jag ska berätta en liten historia om varför. Det finns risk att det blir en sån där historia som man inte förstår det fantastiska med om man inte upplevde den, men jag ska försöka roa er.
Dagen före igår var ju allmänt känd som lördag. Lördagar brukar som de mogna vuxna kvinnor vi är betyda en god middag och ett glas vin.
Ellerrrr knäckebröd framför badrumsspegeln och en brutalfylla.
Yes box, Glantz blev det.
Vad är väl en kväll på Glantz & Gloria?
En kväll fylld av fulla och svettiga gamlingar, flirtande med bartenders och servitörer, oförskämt mycket jordgubbsshots - och vi.
Det mest spännande sparkade inte igång förrän det började bli dags för hemfärd (med vissa undantag. Hettsy SLICKADE en vakt på armen och besvarade kommentaren om bakteriehärder med "mäh, hur många tror du har slickat på honom egentligen?" ) (Ja, någon kan ha varit lite överförfriskad)
När vi hunnit tappa bort flickebarnet en gång efter att hon bråkat med varenda vakt i grannskapet och talat om för Nettsy att hon hatar henne var det dags att röra sig hemåt.
Eftersom hon inte var riktigt i stånd att ta sig någonstans för egen maskin tog Nettan henne under armen och gick.
Jag gjorde det kanske bästa jag gjort i hela mitt liv, jag spelade in en bit av promenaden som måste ha varit något form av rekord, så lång tid kan det aldrig ha tagit för någon om de så varit benlösa att ta sig hem.
Så på våra telefoner finns nu Hannagumman (ackompanjerat av ett suspekt frustande som helt enkelt är jag som försöker hålla mig för skratt) medan hon pumpar ur sig det ena episka citatet efter det andra
"Nettsy och Lettsy, FRETTSY MENADE JAG!" (Nöjd_tjej_91 lyckades hitta på nya smeknamn)
"NETTSY, jag skäms FÖR FA-AN, schäms!"
"Min mamma är i Linköping FÖR FA-AN!" (Nej, hennes mamma är i Enköping, tur att hon inte skulle gå hem dit.)

Hon blev verkligen aldrig tyst. Alla försök från Nettans sida att få en syl i vädret möts helt sonika av ett "Äh håll käften" och mer pladder.
Det är så roligt, jag kan inte lyssna slut på det.
Det var roligt ända tills 06.30 morgonen därpå när Nettan kommer in i mitt rum, deklarerar att "Hanna är typ död", lägger sig i min säng, tvärsomnar och lämnar mig att ensam ta tag i det halvtimmeslånga projektet att få liv i den inte döda, men mycket tungt sovande fröken Hanna.
Ett tag hade jag lite Törnrosavibbar när jag satt och ruskade om henne och började oroa mig för att jag skulle bli tvungen att låna in en vacker prins. De är ju som tidigare nämnt ganska sällsynta.
Är Tyskland ens en monarki så det finns någon prins alls?
Eller okej, det var roligt en stund till.
Som avslut kom den fantastiska
"Vem fan har spytt på min arm?!"
"Förmodligen samma människa som spytt på din axel.
"VAAAAA?!"
Guess who?





Kommentarer
Postat av: Micaela

SVAR: Jo den pizzan satt riktigt fint i magen! :-)

2011-09-06 @ 07:29:54
URL: http://micaelalindgren.blogg.se/
Postat av: Adina

Sv:

Jag förstår inte hur du kan sakna matte!xD

2011-09-07 @ 18:01:46
URL: http://erikzzonz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0