bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Gud som haver barnen kär

Jag känner lite spontant att jag inte gillar sånt här.
Det är inte gulligt längre.
Och människorna runt omkring som verkligen behandlar honom som en jävla profet.
Kanon is a wonderful child! He chooses to love God, and that is all that matters!
Står det i beskrivningen till klippet där grabben bara är två år gammal.
Jo jag tackar jag.
Monkey see, monkey do.
Det är så barn funkar.
Proppa honom full med skräckpropaganda som han står och ryter ut till andra, om domedag och förintelse.
Hur bra kommer han må?
Den kan man ju skratta åt. Söt onge (om man nu gillar såna) liksom.
Men tänk fyra år till.
Eller fyra efter det.
När han faktiskt börjar förstå vad han säger.
Det ska tamigtusan börjas i tid.

Och ja, jag är mycket väl medveten om att jag också kommer pracka på mina barn värderingar, men det gäller ju att välja sunda sådana.
Vissa saker bör man dessutom skona dem från tills dess att de förstår.
Religion är en sådan sak.
I synnerhet en sådan här.

Religiösa fanatiker skrämmer mig en smula. Alla sorters fanatiker om jag tänker efter.
Inte lika mycket som gamla människor, men tillräckligt för att undra vart världen är på väg.
Trots allt är religion orsak till många (jag vågar nästan säga alla) utav de värsta handlingar människan någonsin utfört.

/Fraj


Kommentarer
Postat av: F

religisa fanatiker är skrämmande. Ja extremister åt alla håll.

2011-09-07 @ 19:13:40
URL: http://dagligdags.blogg.se/
Postat av: Anna

men du ska ju inte ha barn? Barn är det äckligaste, vidrigaste som finns. kommer du ihåg ? haha :)

2011-09-07 @ 20:23:46
URL: http://annaanakondablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0