bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Alltid rött, alltid rätt

När jag fyllde tjugo år fick jag universums bästa present. Fraj skrev världens finaste blogginlägg. De finaste meningarna jag läst.

Jag önskar att jag kunde göra något liknande, men jag kommer aldrig kunna skriva så målande, så träffsäkert.

Det blir mest pinsamt om jag försöker.
 Bäst att inte ta vatten över huvudet, tänker jag.

Gör som jag säger nu, Gob! Har du inte med dig din fina grafritare, kan du ta dig en titt på funktionerna och gissa hur graferna ser ut ;)

1: Börja med att skriva in följande två funktioner.

y1=abs(x)-√(1-x²)
y2=abs(x)+√(1-x²)

”abs” står för absolutbelopp och du hittar den under ”MATH”, gå ett steg åt höger till ”NUM”, där väljer du första funktionen ”1:abs(”

Tryck nu på ”FORMAT” (2ND ZOOM). Här väljer du bort axlarna genom att markera ”AxesOff”.

Under ”WINDOW” fyller du i följande värden på de osynliga axlarna.

Xmin=-5
Xmax=5
Ymin=-5
Ymax=5

Jag älskar dig mest av allt!

/Din Märta


Kommentarer
Postat av: Zabina

sv:

Haha, nää. det var den inte heller! ;)

2011-09-29 @ 11:42:02
URL: http://zabinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0