bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Turistar'n

Om ni tror att ni sett julskyltning bara för att ni passerat NK i december - tänk om!
Såhär såg det ut igår - överallt.
Jag hade ett sånt här gulligt litet klockspel när jag var liten, ni vet sånt när man tänder ljus under så snurrar det och plingar om små änglar.
Det här var snäppet vassare.
Hamnade i en chokladbutik som hade tamigfan allt. Förutom chokladschack hade de även chokladmonopol och chokladbilder av turistmål i Hamburg.
Med mig därifrån fick jag mörk choklad med chilismak som höll på att ta livet av mig.
Jag är ju van vid sån här klen chili som finns i chokladen hemma, så jag stoppade den glatt i munnen och mumsade på, sprutade tamigfan eld! Det var kräm i den vill jag lova.
Men den var snuskigt god, så idag mår magen lagom bra, heheheheh
Jag har fortfarande inte vågat titta på en prislapp. Men fönstershoppade utanför en annan juvelerare där nästan allt låg på över 1000 euro. EURO GODDAMNIT.
Klev in på ett apotek för att leta efter någonting som kunde liknas vid kortisonsalva till mina ben.
Jag vände och gick ut igen, tillochmed APOTEKET var för flashigt, men luxuös inredning och fåtöljer utspridda över hela stället. Dör.
Det här med att inte tyskar kan göra chailatte är visst bullshit. Starbucks är min nya kärlek.
Kan_inte_sluta_skratta åt mina egna briljanta idéer. Sådeså.
/ Fraj

Kommentarer
Postat av: bexollila.

haha skön header !

julsaker överallt ! :o

2011-11-24 @ 17:34:42
URL: http://bexollila.blogg.se/
Postat av: Fröken Fritzon

Hej! Som svar på din kommentar svarar jag nej, faktiskt inte. Jag tror inte att Gud kan leda oss på precis rätt väg om vi inte själva väljer det, även om han gärna hade velat (den fria viljan). Och även om vi ger Gud tillåtelse att leda oss så tror jag att vi måste hjälpa till och gå på egna ben och inte låta Gud "släpa" oss genom livet.

2011-11-24 @ 18:35:42
URL: http://frokenfritzon.blogg.se/
Postat av: Anna Katana

Oj, snacka om julskyltning!

Känns som den där chokladen kanske smakade lite väl mycket chili.



Nej blev ingen mer tid i camen, jag lagade mat till brukaren istället (:

2011-11-24 @ 18:43:21
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Anna Katana

Haha ok. Blev det nån choklad köpt då?

2011-11-24 @ 19:33:17
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: malva

- Haha :D

2011-11-24 @ 20:09:42
URL: http://mkdn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0