bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Åka stridsvagn

Eftersom jag tjatade om Raubtier igår tänkte jag att vi fortsätter på samma spår idag.
Igen?? Tänker ni nu, det gjorde du ju häromdagen också?? Har du verkligen inget roligare att komma med?
Svar nej, det är lite så mitt liv ser ut just nu. Jag jobbar, dricker te (sjuka mängder! Jag hinkar lätt en liter varje kväll, då räknar vi inte in det jag hinner sörpla i mig på lunchen), äter morötter (jag har ett nytt dille) och lyssnar på Raubtier.
Igårkväll hittade jag någonting som jag tyckte var ofantligt lustigt.
En kommentar på deras kanal på youtube.
Just delen med att "gör låtar om att åka pansarvagn" får mig att vilja skratta högt.
De flesta som hört Raubtier är nog överens om att det kanske inte lämpar sig att använda dem som vaggvisa för sina barn.
Jag tänte nu brutalt slita några extra söta fraser rakt ur sitt sammanhang för att statuera ett exempel.
Med hunger, törst och kniv
För mänskoblod och mänskokött
Tog jag mina systrars liv
- Lennart
En frilanskrigare I språngmarsch brevid döden
Min automatkarbin och jag beseglar öden

Med kall blodtörst
Skjuter vi först
Djävulen ler
Vi sänder fler
- legoknekt
Svekets pris är ett skålpund kött
Som karvats ifrån benen tills kroppen förblött
Tum för tum med knivens egg
Ska jag genomföra mord
Och lägga dig till vila
I mörk och ovigd jord
- Polarvargen.
Det är alltså ok att äta sina systrar sålänge man inte köpt en Mc Sister i någon pansarvagns-drive-in på donken?
I see....
Jag tycker ju personligen att en liten åktur med pansarvagnen låter som en trevlig och ytterst oskyldig sysselsättning.
Alltså kära ZAUEH, Raubtier kanske inte är bandet för dig och dina uppenbart känsliga öron om du vill höra om bokstavlig icke-vålds propaganda.
Låt mig istället rekommendera den uppsjö av kristna metalband som ändå existerar.
/ Fraj
All lycka till dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0