bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Tradera

Jag har ett beroende som skulle kunna ses som pinsamt. Fast det är det inte. Mmm Tradera.
Jag har köpt flera par byxor, en jacka, lite musik, en klocka och lite annat fint. Vissa sker är kanske inte riktigt vad man trodde när man la budet. Jag kan ta den gången jag köpte en handsymaskin t.ex.
Jag hade sytt fast ungefär 1 000000 tygmärken på en overall och började få riktigt ont i händerna. Att sy är bland det värsta jag vet och jag var ganska desperat. Hur som helst tyckte jag att det var en bra idé att köpa en symaskin, jag tyckte att det var en bra idé ungefär till den stund då jag insåg vad en sådan faktiskt kostar. Kollade naturligtvis på tradera det första jag gjorde, hittade något så mycket bättre än en vanlig, traditionell symaskin. Budade 10 spänn och vann auktionen. Fick sen se att den skulle skickas från Thailand, därför låg frakten på 70 kr. Tänkte att 80 spänn kan väl min blivande bästa vän vara värd. 1 månad senare fick jag gå och hämta den på posten. Rev upp emballaget och förvånades över hur liten den var, bekymrade mig inte över det utan kastade mig över närmsta tygstycke och började sy (läs häfta). Efter ungefär 10 nånting som skulle likna stygn, började den ramla isär. Del efter del gav liksom upp. Jag skrattade hysteriskt i en kvart.

En annan grej är halsbandet från HM Trend. Riktigt jävla fult. Pinsamt fult.  Jag sålde ett i söndagas, auktionen slutade på 210 kr. Jag ville skriva ett mail till tjejen "hej, du vet väl om att halsbandet är skitfult?"
Jag har nästan, men bara nästan dåligt samvete för att jag lät bli.


HMs verision av sanningen




Min skitfula, verkliga verison av sannsanningen

/Flickvännen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0