bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Kött fifan

Jag ogillar att laga mat som nog de flesta vet.

Det jag ogillar mest är kött.

Missförstå mig rätt, jag är en helylleköttätare (med en förkärlek för fisk, kyckling och vilt, kom ihåg det om ni ska bjuda mig på middag), jag tycker dessutom att blod är asfränt, sår och inälvor fascinerande och kroppsdelar är finfina leksaker.
Jag älskar operationer och jag klarar av att vara med och ta livet av djur.
Men det är nånting med styckat, rått (i synnerhet rött) kött som gör mig obehaglig till mods.
Hela grejen, från att välja ut bitar i affären, klämma, känna, undersöka, till att ta hem det, packa upp det och skära i det, slita i det, rensa det från fett och få köttrester under naglarna, på händerna, i rynkor...

Jag är nog störd.

/ SingelSlampan!


[insert photo of SS med ett fårben here]
Fast nä, det var visst borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0