bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Förlåt?

Det finns få saker som irriterar mig, eller nej, äcklar mig som människor som ber om ursäkt för att de finns.
Sådana som smyger omkring i gråzoner och försöker dölja det faktum att de tar upp samma yta och andas samma luft som vi andra.
Vad är det för liv?
Vad är det för jävla existens?
Vad kommer de se tillbaka på, minnas med glädje och framförallt stolthet? Att man undvikit så många konflikter man bara orkat genom att gå runt allt och säga förlåt för att man råkat haft mage att existera, att ta plats.
Jag kan nog vara ganska grym mot sådana.. Det behöver inte vara medvetet, men jag har lätt för att köra över människor.
Hur beskriver man sig själv?
Hur älskar man en sådan person? Var är glöden, viljan, passionen, känslorna, hatet, ilskan? Allt det som definierar en individ.

Jag tror att många irriterat sig på mig genom åren, för att jag synts, hörts, tyckt och tänkt.
Men det skulle aldrig falla mig in att be om ursäkt, jag har rätt till en plats och jag tänker ta den.

Kan du inte byta ut ditt liv så byt planet.

/ SingelSlampan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0