bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Sabbat

Första rapporten från Tyskland!
Jag hade lyckats förtränga det faktum att jag nu befinner mig i ett land där sabbaten ännu är helig.
Mataffärerna är inte öppna på söndagar.
INGENTING är öppet på söndagar. Lever vi i medeltiden eller?
Nä nu ska inte jag vara sån, jag har knäckebröd och kaviar, det enda jag behöver. Tre paket runda knäckebröd och tre stora tuber kaviar om sanningen ska fram. Jag tänkte klara mig en stund. Undrar om broccoli är gott till kaviar?
Just det, jag har malacosnören också. Vart är nu handväskan? Det är världens bästa bilgodis, på allvar.
Jag och Sture nådde vårt mål vid tiotiden i förmiddags efter bara en enda ynka felåkning!
Eftersom jag inte hade riktigt koll på vart jag skulle åka från hamnen i Travemünde hamnade jag i Lübeck någonstans där jag fick stanna vid nåt litet hotell och använda den enda tyska frasen jag kan;
Ich spreche kein Deutsch
Jovisst vet ni, det enda jag kan säga på tyska - är att jag inte kan någon tyska.

Som tur var var herr hotellgubbe duktig på engelska så vi lyckades hitta en bra väg åt mig utan större komplikationer, det visade sig att jag var på ganska rätt väg från början.
Så nu har jag gjort min första av (förhoppningsvis) många eftermiddagar som anställd här.
Det blir nog bra det här ska ni se.
Jag är så stolt över mig själv och över min tappra bil som jag sitter och kikar på genom fönstret så jag tänker inte ens ha dåligt samvete om (läs när) jag äter upp hela påsen snören.
/F

Kommentarer
Postat av: isabel

fin blogg :D

2011-08-01 @ 13:56:36
URL: http://isabelmcloughlins.blogg.se/
Postat av: Jenna

haha jo jag håller med ;)

2011-08-01 @ 18:38:54
URL: http://jennifermalmqvist.blogg.se/
Postat av: Malin

sabbat är ju nått judar firar på fre - lördag xD

härma hanapee...

2011-08-02 @ 21:41:50
URL: http://miep.blogg.se/
Postat av: Malin

sv: Hon är en känd bloggare, och judar är grymma, så tyst bara!

2011-08-03 @ 10:36:53
URL: http://miep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0