bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

B O K R E A

Idag börjar bokrean. Utan mig.
Vad ska jag ta mig till, när ska jag få tid att trängas med idioter, rota i kaosartade högar och känna lukten av nya böcker??
Alltså LUKTEN! Ljuvligt.
När jag blir stor (heh) vill jag ha ett bibliotek hemma. Väggar fyllda med böcker, hylla efter hylla, rad efter rad.

De lyckliga satar som har tid att pallra sig dit borde leta efter Susanna Clarke´s "Jonathan Strange & Mr Norrell".
Den hittade jag helt random i en mystisk liten fyndlåda för... Två år sedan(?) men har inte läst den förrän nyligen.
Den är ett mästerverk. Helt störd, men alldeles alldeles fantastisk.
Det är en sådan bok man gråter över när den är slut.





/ SingelSlampan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0