bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Abort

Märta Almighty Bitter är tillbaka. Mer bitter ikväll än på länge.

Har just läst en blogg där ett av inläggen föreställde en bild på Justin Bieber och ett citat "Abort är mord-även vid våldtäkt." Naturligtvis innehöll inlägget 100-tals kommentarer från vilda tjejer. Somliga höll med, andra inte. Jag fann det hela ytterst roligt; kommentarer som "Det heter livmoder av en anledning och den anledningen är inte att man med hjälp av kalla stålverktyg skall skrapa bort foster.
Jag vet, det är kvinnans kropp.. men livet som finns därinne då? Har inte det livet några rättigheter bara för att det råkar befinna sig i en kvinnokropp?......"  är bra exempel.

Jag själv kommer aldrig att se abort som mord och jag kan ärligt säga att jag har svårt att förstå hur någon annan kan göra det. Samma människa skrev för övrigt i en senare kommentar att vid abort efter v 18 så föds fostret levande och dör senare för att lungorna inte är fullt utvecklade. Människan påstår alltså att fostret föds och får kippa efter andan tills det att det dör? Sån pinsam skitpropaganda får mig att vilja gråta.
Och nej, jag anser inte heller att fostret har några rättigheter. Så länge det lever som en parasit (ungefär t.o.m. v 20-22 nån gång då det blir livsdugligt utanför livmodern) så ser jag inte att det skulle ha några rättigheter.
Nog tjatat om det.

Jag borde gå och lägga mig, sluta vara så bitter och kanske duscha.


Flickvännen säger puss!

Kommentarer
Postat av: sandraåslund

sv: vart fan gör de ont att knulla :s

2011-02-23 @ 23:15:10
URL: http://sandrablomgrenn.webblogg.se/
Postat av: SS

Det beror helt på hur man gör det!

2011-02-24 @ 00:15:25
Postat av: Sandraåslund

Amen seriöst vart du brukar du bli tagen då :s ahahahaha

2011-02-24 @ 22:59:35
URL: http://sandrablomgrenn.webblogg.se/
Postat av: SS

Det överlåter jag åt dina fantasier! ;)

Hur gick det med tatueringen förresten? ;)

2011-02-25 @ 22:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0