bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

När juldagsmorgon glimma...

Fast egentligen är det ju julafton, inte juldagen.
Men så kinkiga är inte vi!
Startade dagen med frulle på filmjölk♥ och julnötter medan mormor gjorde mig smått hörselskadad av ljudnivån på tvn.
Att gamla skulle klaga på att unga människor spelar musik för högt tror jag är en myt.
Föe halvdöva pensionärers teveapparater slår ju något form av decibelrekord.
När jag vaknat på min madrass på golvet men innan det kritiska ögonblicket när jag kravlat mig upp vände jag på huvudet och fick syn på en hög skolarbeten från högstadiet.
Jag kunde inte låta bli att skratta åt mitt trettonåriga jag när jag läste en prao-rapport från min (ofrivilliga) praovecka på posten.
Jag har visst alltid varit lite för ärlig.
Jag undrar vad min lärare tänkte om mig och min praktik när hon läste vad jag skrivit.
"Det mest irriterande var kineskvarteren när det stod ett kinesnamn på dörren och ett på brevet, men det inte var samma!
Madde sa att det bara var att gissa lite, påminde de om varandra brukade det vara rätt."

Nu har jag precis kommit in efter julens första ridtur på Skrutten, även känd som mannen i mitt liv.
Jag är nykär på nytt.
Man vet att det är kärlek när man nästan börjar gråta av att kliva in i stallet och se en välbekant rosa näsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0