bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Nerve

Klockan är 21.49 och vi ska strax ut till stallet för att täcka in kräken.
Vi kom in från stallet första gången för knappt en och en halv timme sen.
Imorgon ska vi nämligen skicka fem hästar på tävling, så vi har haft lite att göra kan man säga.
Det betyder att det ögonblick jag fasat för mest av allt sen jag kom hit.
Mia första tyska knoppar ska visas upp för allmänheten.
Språkbekymret är ju bara en baggis jämfört med knopparna.
Att knoppa hästar är inte riktigt min grej kan vi ju säga.
Jag har inte riktigt det som krävs för att lyckas med dem.
Varken fingerfärdighet (hallå, jag la ner syslöjden i åttan liksom!) eller tålamod.
Jag får hoppas att svordomar på tyska och svenska skiljer sig såpass att min omgivning inte bokstavligt uppfattade innebörden i mina... kraftuttryck som jag morrade ur mig när jag tappade greppet, hästen skakade på huvudet eller snoddarna gick sönder.
Favoriten var ditt jävla kuksugaras. Hur säger man det på tyska?
Men nu är flätorna gjorda iallafall, nu är det bara att be till gud att de håller tills imorgon och att det går att rulla hyfsade knoppar av dem.
Fördelen med att vi blev kvar i staller halva natten var ju att vi fick uppleva det roligaste på länge.
Vi stod och putsade de sista grejerna när vi hör ett motorvrål på vägen utanför, sedan en duns och tystnad.
När vi hörde motorn vråla igång igen utan att komma nånvart insåg vi - de låg i diket.
Så vi kilade ut, stod i paddocken och tittade på dem tappra satarna, två killar i 20års åldern, när de försökte gasa sig upp därifrån.
Behöver jag ens säga att jag skrattade högt innan jag vände ryggen till och gick därifrån?
Jag kan vara skadeglädje personifierad.
/ Fraj

Kommentarer
Postat av: Helena

haha vad rolig du är :)



fin hästapolle.

2011-08-25 @ 23:37:43
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: N A T H A L I E saucedo♥

Gud så fin blogg, kolla gärna in min & tyck till !

Kram<3

2011-08-25 @ 23:48:16
URL: http://naattisplace.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Sv: Det är en och samma hund, men ja, han är fantastisk :D

2011-08-25 @ 23:50:02
URL: http://starfalls.blogg.se/
Postat av: kimmie.

Han tackar säkert. ;)

Din häst är inte så ful den heller. :D

2011-08-31 @ 21:51:23
URL: http://justkim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0