bloglovin kombinationskristus - Humor, sarkasm, katastrofer och djupa filosofier från två yra höns i olika de

Mina favoriter

Det finns ett bolag värre än både Radiotjänst och Glocalnet.
Satans Järnvägar, SJ.
Jag åker tåg minst 2 ggr/månad.  Från Linköping kan jag välja att åka till antingen Degerfors eller Örebro om jag vill till Karlskoga. Väljer jag det sistnämnda alternativet slipper jag SJ, men resan tar lite längre tid. Väljer jag att åka till Degerfors kör SJ hela sträckan, jag riskerar därför att inte komma fram över huvud taget.
Sist jag skulle åka valde jag av någon idiotisk anledning Degerfors.
Jag kom fram, det gjorde jag. 3 timmar och 15 minuter efter planerad ankomst.
Tekniskt fel, sa de. Jo, jag tackar jag!
Inte nog med det, de lyckades få punktering också, på ett av sina järnhjul. 
Efter någon timme hade de lyckats få tag i en pump. Ventilerna var svåra att hitta, de begrep ingenting! 
Efter en stunds (kändes som två eveigheter) envist letande fann man att hjulet nog saknade ventiler och man kunde därmed dra en rimlig slutsats; det går kanske inte att få punktering på ett järnhjul, trots allt.
Tåget evakuerades och samtliga passagerare fick snällt gå ut i duggregnet för att invänta ett lyxlirartåg med nypumpade (!) däck. 
Inget kunde stoppa den nya silverpilen, förutom godstågen. De hade företräde. Naturligtvis.

Såg på 22-nyheterna att SJ tvingat av en 11-årig flicka, polisen fick leta efter henne i 12 timmar. 
Är inte detta bolag alldeles fantastiskt?

brouhaha.



/Märta


Kommentarer
Postat av: mwiklund - fotoblogg

sv: okej! Den va riktigt cool och annorlunda iaf :D

2011-08-04 @ 01:15:42
URL: http://tiepnajjs.com
Postat av: hårdsrocks morsan till dottern charlie & bebis i magen

Jaa visst är det ^^ Nu bara för det hittar jag inget kvitto men absolut inte mer än 50 spänn vet jag :)

2011-08-04 @ 12:40:32
URL: http://madeleineeidland.blogg.se/
Postat av: aleks

sv; Tackar så jätte mycket:)

detsamma:)

2011-08-04 @ 13:47:27
URL: http://aleeksolausson.blogg.se/
Postat av: Cin

Ha ha ha! Ja är de inte underbara så säg. Maken pendlar dagligen och det suger hårt att aldrig veta NÄR eller OM han kommer hem....

2011-08-04 @ 21:40:31
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0